Reizen met eigen camper
 reisridders

Onze camperreis van Marokko naar Griekenland.

24 maart. Om 11.00u komen we in Tanger aan

De boot gaat rond 13.00u. We drinken koffie, worden gescand, eten een snelle hap en rijden aan boord. Deze vertrekt te laat, maar doet er maar 3 kwartier over. Het lijkt wel herfst, koud en aardig wat wind, maar met de juiste tablet merk ik er weinig van, alleen maar slaperig.

onderweg naar Estepona

In Spanje gaat de tijd een uur vooruit, bij de grens gaat alles vlot, wel willen ze even in de camper kijken, maar mogen daarna gelijk doorrijden. We  rijden naar Estepona voor onze eerste overnachting. Het weer is hier wel beter met regelmatig zon, maar nog wel behoorlijk fris.

25 maart. Van Estepona naar Motril (Granada). We pakken geen tolweg, want de A7 is een prima vierbaansweg. We rijden via Marbella- Fuengirola- Torremolinos- Malaga richting Motril. Het weer: Zon met regelmatig flinke windstoten.

Fuengirola

Torremolinos

Motirl camping

Onderweg naar Allicante

26 maart. Van Motril naar El Palomar.

We rijden via Granada- Murcia, door verschillende Sierra’s  (met nog veel sneeuw, zelfs langs de wegkant) Een prachtige route! Daarna richting Alicante, via A7 naar Aloi en naar de volgende overnachting in El Palomar. Een hele rustige camping voor €10,- met gratis wasmachine, droger en gratis hogedruk om auto te wassen. Daar hebben we dan ook maar gretig gebruik van gemaakt. Het weer: heerlijk, met een zonnetje

27 maart. Van El Palomar naar Sitges. We rijden richting Valencia- Sagunt- Castello tot Torreblanca over de vierbaansweg A7. Deze gaat over in een tweebaansweg, we proberen het even, maar kost veel te veel tijd, dus gaan we snel naar de Tolweg E15/ AP7 tot Sitges. Het is het laatste stuk weer erg stormachtig met flinke rukwinden, we moeten zelfs de snelheid aanpassen. Eind van de middag pakken we de fietsen om naar Sitges te rijden met zijn mooie boulevard, Kathedraal en vele terrasjes, waar we een heerlijke Paella eten. Ons afscheidsdiner met Bert en Willy

de Paella schotel

Sitges

Zaterdag 28 maart. Van Sitges naar Agde (Frankrijk).

In Frankrijk gaat het verder over Tolweg A9 via Pepignan naar Agde ( voor Montpelier). Ook nu weer veel storm en windstoten, niet relaxed om te rijden, was bijna van plan om een zeeziektetablet in te nemen. In Agde eveneens nog veel wind, gaat voorlopig ook niet over. Na het eten drinken we gezamenlijk koffie met een afscheidsborrel erbij en evalueren voor de zoveelste keer onze gezamenlijke reis. We hebben er heel erg van genoten en het is prima gegaan met zijn viertjes.

29 maart. Vandaag afscheid genomen van Willy en Bert.

30 maart. Van Agde naar Ramatuelle ( in buurt van St-Tropez). We besluiten vandaag toch maar weg te gaan, want zijn de harde wind (Mistral) beu, beu! We rijden de tolweg via Montpellier A8- Nimes A54 / A8- Aix en Provence A8, bij richting Toulon pakt hij de weg richting St-Tropez en daarna Ramatuelle. Het laatste stuk is één en al kronkelweg. De wind valt wel mee, maar de laatste 75 km stormt het weer flink. We komen er pas rond 17.00u aan. ’s Nachts stormt het vreselijk, beangstigend. Ik slaap er zelfs slecht van.

31 maart. Van Ramatuelle naar Antibes. Vandaag pakken we geen tolwegen. De route gaat naar D98 richting Frejus- Mandelieu de Napoule, boven Cannes- naar Antibes. De weg is wel erg bochtig en kronkelig. Rond de middag zijn we op de camping. We pakken de fiets en rijden naar de oude stad van Antibes en naar de haven, waar abnormaal grote jachten liggen, daarna terug langs het keienstrand. Het is prachtig weer, nog een beetje frisse wind, maar uit de wind en in de zon, zien we de thermometer toch 26ᵒC aangeven.

Antibes

1 april. Vandaag gaat het gebeuren, de grote schoonmaak. Na 2 maanden rondreizen is zoiets echt nodig. Sjaak haalt de cabine helemaal leeg en poetst en dweilt. Ik doe de camper en bekijk de kisten en kasten tegelijk. Tevens wordt er nog gewassen. Daar zijn we mooi heel de ochtend mee bezig. Na de lunch vertrekken we op de fiets richting Nice, langs Villeneuve en Cagne sur Mer. Deze fietstocht hebben we meer gedaan. Het is een prachtige route met prachtige plekjes en ook nog eens prachtig weer, veel luxe en veel luxe jachten.

op de fiets naar Villeneuve

Villeneuve

Cagne sur Mer

2 april. We hebben nog eens bekeken, waar we vandaag naar toe zouden gaan en besluiten daarom nog 1 dag langer hier te blijven. ’s Middags trekken we de stoute schoenen en gaan deze keer lopend naar de oude stad, langs strand en om de Burcht heen. Antibes oude stad is erg gezellig v.w. kleine winkeltjes en talrijke leuke terrasjes, waar we een cappuccino drinken

3 april. Van Antibes naar Albissola Marina. De route gaat via de tolweg van Antibes- Nice- Monte Carlo- Menton (Italië)- San Remo richting Finale Ligure, een tunnelroute. Hier moeten twee stelplaatsen zijn, één in de stad en één bij zee. Die van de stad heeft een hele steile afdaling, die van de snelweg niet te maken valt, die van de zee is completa oftewel overvol (hutjemutje). We rijden daarom verder naar Arenzano, maar zien bij Albissola ineens een stelplaats aan zee, waar we ingaan. Voor €15,- zit je weer mooi aan zee, alhoewel de mooiste plekjes bezet zijn. Hoe later op de avond, hoe schoner het volk van de Italianen, de hele plaats staat dan ook hutjemutje vol. We lopen en ’s middags en ’s avonds over de promenade van de artiesten met tekeningen gemaakt van mozaïeksteentjes door verschillende artiesten. Erg mooi!! De kust hier langs de Middellandse Zee bestaat uit allerlei leuke toeristische, erg drukke plaatsjes, waar het nu nog niet heel druk is.

onderweg naar Albisolla

stelplaats Albissola

volgende pagina begint ons Griekenland avontuur